Bruno Philippe
Violončelista Bruno Philippe, minuloročný laureát prestížnej súťaže Queen Elizabeth Competition v Bruseli, patrí medzi najlepších umelcov súčasnosti.
Počiatky jeho štúdia hry na violončele sa spájajú s Mariou-Madeleine Mille a parížskym Conservatoire National de Région, pričom sa zdokonaľoval aj u Raphaëla Pidouxa. Od roku 2009 pokračoval v štúdiu na Conservatoire National Supérieur de Musique de Paris vo violončelovej triede Jérômeho Pernooa a komornú hudbu študoval u Claire Désert. Od októbra 2014 študuje na nemeckej Kronberg Academy u Fransa Helmersona.
Ako mladý violončelista má na svojom konte dlhý rad ocenení: 1. cena na 3. Grand Prix a Cena za najlepší recitál na André Navarra International Competition (november 2011), cena Prix Nicolas Firmenich de Violoncelle na Verbier Festival v Švajčiarsku (august 2014), 3. cena a Cena publika na International Competition of the ARD v Mníchove (september 2014), mimoriadna cena ako uznanie za vynikajúci interpretačný výkon na Grand Prix Emmanuel Feuermann v Berlíne (november 2014) i špeciálne ocenenie na International Tchaikovsky Competition (jún 2015). V roku 2015 mu udelili ocenenie Révélation classique de l’Adami, o rok neskôr cenu Prix pour la musique nadácie Safran Foundation. Minulý rok sa stal laureátom prestížnej súťaže Queen Elizabeth Competition v Bruseli.
Bruno Philippe debutoval v Kammersaal v Berlínskej filharmónii, v La Cité de la Musique, Théâtre des Bouffes du Nord, Salle Gaveau a Salle Pleyel v Paríži, Halle aux Grains v Toulouse, Kursaal v Besançone, Alte Oper vo Frankfurte, v berlínskom Konzerthause a v parížskych sálach ako Auditorium du Louvre, Salle Cortota i Auditorium de Radio-France.
Ako sólista mal príležitosť spolupracovať s vynikajúcimi orchestrami, napr. Bayerischer Rundfunk, Münchener Kammerorchester, Orchestre Philarmonique de MonteCarlo, Orchestre National du Capitole v Toulouse a ďalšími. Účinkoval na rôznych festivalových podujatiach ako Festival Pablo Casals v Prades, Festival de Pâques v Aix-en-Provence, La Folle Journée de Nantes, Rheingau Musik Festival, Mecklenburg-Vorpommern Festival, La Roque d’Anthéron, Amsterdam Cello Biennale, Mozartfest Würzburg a mnohých ďalších. V najbližších mesiacoch vystúpi s Radio-Sinfonie-Orchester Frankfurt a s akademickým orchestrom Schleswig-Holstein Musik Festival pod taktovkou Christopha Eschenbacha, s Orchestre Dijon-Bourgogne s dirigentom Gáborom Takács-Nagyom, s Orchestre de la Garde Républicaine a s Junges Sinfonieorchester Münster.
Na svojom konte má niekoľko vydaných CD titulov, realizovaných okrem iných umeleckých spoluprác aj v komornom duu s klaviristom Tanguyom de Williencourtom, ich spoločné CD pozostáva z tvorby Brahmsa a Schumanna (Evidence Classics, 2015). Dramaturgia najnovšieho albumu ponára poslucháča do sveta beethovenovskej a schubertovskej hudobnej poetiky (Harmonia Nova, 2017).